BYT Blog

Lees hier de posts van onze leden en ons team!

Het is OK als het niet in 1x lukt: WE’RE IN THIS TOGETHER!

Zolang als dat ik mij kan herinneren ben ik een perfectionist, ik leef zwart of wit. De term balans lijkt niet voor te komen in mijn woordenboek. Een levensstijl die, als ik erover nadenk, goed aansluit bij mijn gewicht; een strijd van uitersten, maar nooit constant… Waarom? Omdat ik mij op die manier comfortabel en veilig voel. Veilig voor de mening van anderen, want als iets ‘perfect’ is kan niemand zich een (negatieve) mening vormen. Toch….?

Op Instagram komt een post voorbij van een sportieve dame met een prachtig figuur, geen enkele zweetdruppel, volledig in de make-up en haar haren in de krul zoals mij dat niet eens op zaterdagavond lukt. Dit ‘perfecte’ beeld blijkt een reclame voor een fitness gerelateerde dienst/product. Het is een lichaam wat ik diep van binnen stiekem adoreer (vooruit, die make-up en haardos ook), maar toch ‘like’ ik de post niet. Dat ‘perfecte’ beeld is in mijn ogen opeens veel te gemaakt en zet mij alles behalve aan om in beweging te komen. Ik besef mij dat ik een mening vorm over een ‘perfect’ beeld, net als dat een ander dat hoogstwaarschijnlijk ook doet. Mijn veiligheid blijkt schijnveiligheid. Perfect = NIET veilig.

Het is de tweede keer dat ik bij Steve train om mijn doelen te behalen, niet omdat het mij de eerste keer niet gelukt is, wel omdat een persoonlijke kwestie er toen der tijd voor zorgde dat mijn ‘perfecte’ flow niet langer bestond. Ik vond de mening van een ander op dat moment belangrijker dan mijzelf op de eerste plaats te zetten. Mijn uitdaging zit hem de komende 12 weken niet in het behalen van dat ‘perfecte’ plaatje, maar leren accepteren dat dit proces niet ‘perfect’ zal gaan verlopen. Sterk zijn op het moment dat tegenslagen voorbij komen en de mensen om mij heen zich een mening vormen. Rust vinden in dat ‘grijs’ ook OK is en tot slot balans met een ‘permanent marker’ kunnen opschrijven in mijn woordenboek.

Groeien = Oncomfortabel. Oncomfortabel is mijzelf op deze manier kwetsbaar op te stellen naar de buitenwereld toe, maar ik zie dit als de eerste stap van mijn nieuwe groeiproces. Ik denk dat een 12-weken traject bij Steve zoveel meer kan betekenen dan alleen het bereiken van een ‘perfect’ plaatje. Als jij weet waar jouw echte groei zit, de reden waarom het tot nu toe niet is gelukt, dan heb je naar mijn idee de beste motivatie voor de start van jouw 12-weken traject!

 

Hallo, ik ben Lisa

31 jaar en woon in het mooie Amsterdam. Ik ben in december 2021 begonnen met het 12-weken programma bij Book Your Trainer en ik train er momenteel weer!

Hoe is je relatie over het algemeen geweest met voeding en bewegen?
Mijn relatie met voeding en bewegen is heel wisselend geweest. Ik wist gewoon heel lang niet hoe ik voeding en bewegen moest combineren. Hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten moet je nemen en wat is de verhouding? Nu weet ik inmiddels hoe het werkt en daar heeft BYT aan bijgedragen.

Wat maakt sporten bij BYT anders voor jou in vergelijking met andere gyms?
De aandacht. Oscar neemt echt de tijd voor je en kijkt met veel aandacht naar je houding en wat je aan kan. Ik wist nooit zo goed wat ik moest doen in een fitness vol met apparaten en de trainers die daar rondliepen hadden nooit echt de tijd en ruimte voor je. Oscar en Steve hebben die aandacht wel. Ze geven ook veel uitleg over de houding bij een oefening en waarom dat zo belangrijk is, dat is echt heel fijn.

Wat heb je geleerd van het programma?
Heel veel! Echt heel veel! Ik weet nu wat ik moet doen en hoe ik oefeningen moet uitvoeren met de juiste houding. Als ik alleen sport, dan hoor ik serieus wel eens Ossie in mijn hoofd die zegt: “knieën naar buiten, rug recht, schouders naar achter, bekken kantelen”. En dat helpt echt. Als ik dus niet met Oscar sport, sport ik toch nog met Oscar, omdat ik hem in mijn hoofd hoor.. beetje creepy soms 😉

Hoe combineer je sport en voeding met je sociale leven?
Ik heb een druk sociaal leven en ook een drukke baan waarin ik veel onregelmatig werk, maar door ’s ochtends te sporten ben ik de hele dag energiek en heb ik in de avonden tijd voor vrienden en andere dingen. Ik heb een balans weten te vinden die voor mij heel goed werkt. Je moet er ook echt gewoon de tijd voor vrijmaken. Ik heb heel vaak nog steeds geen zin, maar ik weet dat als ik toch ga, dat ik mij echt 10x beter voel.

Bel of mail Steve

Heb je vragen?

Kom direct in contact met Steve of zoek je vraag in onze FAQ.

Steve Chelius Founder en personal trainer

Mail mij

steve@bookyourtrainer.nl Binnen 24 uur een reactie te verwachten
Gratis intake inplannen